Графіка образу, в калейдоскопі

Ця  картина  закарбувалася  в  моїх  спогадах.  Можливо  не  на  довго,  їй  всього  4  дні,  але  чіткість  її  не  зміно  і  тривала.  Маленьке  віконце  з  бліндажа  в  контр  ажурі,  коли  сонце  вже  зайшло  і  залишило  по  собі  тьмяне  світло  в  небі  яке  ще  не  охопила  темрява  а  зірок  ще  не  видно.  Блакитний  став  тьмяно  сірим  що  переходить  з  мішаного  рожево-фіолетового  в  кобальтовий  та  в  темно  синій  аж  в  холодний  перманентно  чорний.  На  цій  гамі  відтінків,  що  слугує  фоном  повстають  образи  які  вимальовуються  гіллям  безбарвного  глухого  чорно,  темнішого  за  чорне  коли  світло  не  відбивається  від-нього.  Ці  образи  різноманітні,  хоч  і  темні  лінії  статичні,  та  образи  плавають  і  вимальовують  графічні  малюнки.  Ті  зображення  були  насичені  знаками  та  чіткими  формами.  Сонце  яке  рухається  обрамлене  коло  з  гострими  трикутниками  як  дитячі  малюнки,  воно    було  посічене  та  змарніле  його  обличчя  немовби  злякане  та  ошелешене  ,  а  з  продовж  миті    переродилося  в  місяць.  Вовк  у  профіль  з  гострими  іклами  скалив  зуби  завиваючи  на  місяць,  Пашча  його  була  дика  та  повна,  ненажерлива,  вона  переходила  в  облік  старої  потвори.  З  правого  боку  обличчя  дівчини  напів  анфас,  вона  дивилась  десь  в  самісінький  центр,  але  далеко  попереду  десь  перед  себе,  риси  виразні  та  чіткі.  Але  краса  та  погляд  безмовний.  Вона  ні  про  що  не  говорила,  була  як  камʼяна,  хоч  і  деталізована  та  чітко  вимальовано  в  своїй  простоті  та  байдужості.  Кожна  частина  цієї  композиції  вливалась  одна  в  одну.  Обличчя  людей  більш,  або  менш  змінювали  свою  постать.  Силует  голови  старця  який  зовсім  втомлений  якого  не  пожалкував  час.  Чоловік  якого  лице  є  прикладом  довгого  та  важкого  життя.  В  момент  воно  могло  змінювати  свій  вираз  в  зовсім  страшний.  Всі  ці  образи  та  інші  увінчала  центральна  фігура  з  косою.  Ніби  виходила  з  картини,  вона  була  чітка  та  кістлява  з  розпростертими  руками.  Цей  калейдоскоп  рухався  в  танці  циклу  часу,  рух  у  просторі  цьому  маленькому  віконці  безодні  на  тлі  неба  в  далеку  космічну  товщу.  Потім  мальовидло  це  таке  контрастне  на  фоні  пустоти,  враз  змінило  свій  облік.  Король  засів  це  місце,  поважний,  гордий,  з  бородою  та  вузами,  на  голові  у  нього  корона,  а  гербом  йому  стала  з  ліва  над  серцем  карта.  Яка  показувала  валет.  Масті  там  не  було  хіба  що  схрещені  списи  та  тарчою  посередині  і  пірʼя  довгі  та  ості  виглядали  за  його  спини.  Форми  та  образи  були  в  середньовічній  манері,  кострубаті  та  не  пропорційні.  Десь  зовсім  карикатурні  та  гротесні,  через  що  дуже  вимовні  в  своїй  натурі.  Кожну  хвилину  ця  картина  пульсувала,  як  би  хотіла  розірвати  ті  рамки  в  яких  її  закрив  отвір  бліндажа,  два  дерева  розділило  цю  візію  на  триптих,  де  права  та  ліва  сторона  слугувала  відкритим  мотивам  композиції  з  флорою  та  фауною  в  симетрії  десь  модерністичному  стилі  з  яскравою  сецесію  та  далеком  класичним  помпейським  стилем.  І  в  русі  ці  ажурні  деталі  переміщувались  в  зовсім  абстрактний  еклектизм  в  якому  губилось  усе.  Ця  немовби  стелла,  здавалась  і  нерухомою  і  в  одночас  пульсувала  як  би  була  жива  та  існувала  окремо  від  решти  світу.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=996514
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 19.10.2023
автор: Консерватор