ЩЕ ПРО ШКІЛЬНІ ПЕРИПЕТІЇ… (проза)

Так  якось  складалася  моя  шкільна  робота,  що  все  частіше  мене  призначали  класним  керівником  найнеспокійнішого  класу.  Та  одного  разу,  мені  поталанило,  бо  отримала    призначення  вчити  математику  у  трьох  5-их  класах,  які  всі  були  надзвичайно  хорошими,  і  в  навчанні,  і  в  поведінці.  Я  стала  класним    керівником  5  "В"  класу.  По  знаннях  він  був  трохи  слабішим  від  двох  інших  класів,  а  по  поведінці  і  послушності  майже  ідеальним.  Діти  мене  розуміли  з  "півслова"  і  всі  мої  завдання  виконували  майже  бездоганно.  Та  за  часів  Лазаренка  була  оголошена  постанова  про  економію  коштів  на  освіті,  і  з  трьох  класів  зроблено  два,  то  отож  мого  уже  6  "В"  класу  не  стало,  їх  розпроділили  в  6  "А"  і  в  6  "Б"  класи.  Це  було  несправедливо  не  стільки  для  вчителів,  а  всебільш  для  учнів,  адже  за  5  років  попереднього  навчання,  вони  стали  не  лише  однокласниками,  а  й  друзями.  Тепер  їм  довелося  приспособлюватись  до  іншого  колективу,  у  яких  були  свої  звичаї  і  забаганки,  та  й  класи  ж  то  стали  значно  більшими,  то  ж  незручностей  додалося.  Та  змінити  щось  не  могли  ні  дирекція  школи,  ні  вчителі,  ні  учні.  Так  пройшло  півтора  роки.  На  той  час  у  нашому  місті  Долинській  почалося  будівницкво  Криворізького  гірничо-збагачувального  комбінату  окислених  руд,  який  будувався  не  лише  Україною,  а  й  Європейськими  будівельниками.  У  місті  почалося  будівництво  житла  для  сімей  будівельників.  А  сім"ї  були  з  дітьми,  і  у  школу  мало  не  щодня  додавалися  учні.  Доводилося  додавати  парти  і  збільшувати  кількість  учнів  у  багатьох  класах.  Пам"ятаю  ,  що  у  7  "Б",  парти  стояли  майже  біля  дошки,  між  першими  партами  і  дошкою  відстань  була  менша  за  метр.  На  той  час  директор  школи  вийшов  на  пенсію,  і  мабуть,  цілий  рік  ніяк  не  могли  знайти  претендента  на  цю  вакансію,  тому  виконувати  обов"язки  директора  довелося  завучу.  Це  була  здібна  і  дуже  працьовита  жінка.  Їй  пропонували  стати  директором,  та  вона  відмовилась.  Але  вона  домоглася  що  з  двох  сьомих  класів  знову  зробили  три,      уже  8  -і  класи.  Та  вийшло  так,  що  частина  учнів  не  бажала  повернутися  у  клас  "В".  Тому  й  вийшло  так,  що  кращі  учні  лишилися  у  класах  "А"    і  "Б",  а  у  "В"  потрапили  лише  ті,  що  там  не  прижилися  і  ті,  яким  було  всеодно  де  навчатися.  Отож  класним  керівником  цього  "експериментального"  класу,  звісно  призначили  знову  мене.  Добре  пам"ятаю,  як  з  перших  же  днів  навчання,  мені  довелося  провести  спільні    збори  учнів,  їх  батьків  та  вчителів,  які  викладали  в  цьому  класі,  і  дирекції  школи.        Я  охарактеризувала  ситуацію  і  просила  щоденної  уваги  до  цього  класу.  Ніби  всі  й  погодилися,  але  ж  основна  робота  лягла  на  мої  плечі.  Я  шукала  всі  можливості  позитивного  впливу  на  учнів.  Весь  свій  вільний  від  навчання  час,  я  була  в  своєму  класі.  Організовувала  їх  не  лише  на  навчання,  а  й  на  нормальне  
 поводження,  залучення  до  роботи,  до  прибирання  класу,  шкільного  подвір"я,  збору  металобрухту  і  макулатури,  що  на  той  час  було  обов"язковим  для  всіх  класів  і  учнів,  а  ще  робила  з  ними  походи  на  природу,  виготовлення  стендів,  класних  куточків,  класної  стінної  газети,  відвідувала  їх  сім"ї,  намагалася  залучити  батьків  до  виховання  своїх  чад,  та  не  все  вдавалося,  бо  ж  у  кожній  сім"ї  свої  проблеми...Сказати,  що  було  важко,  це  нічого  не  сказати,  бо  ж  якщо  якусь  проблему  вдавалося  ліквідувати,  тут  же  появлялася  нова.  Буде  несправедливим  сказати,  що  всі  діти  "важкі",  бо  серед  них  були  й  такі,  які  розуміли  мене  з  "півслова",  А  ще  були  відмінники,  і  ті  що  навчалися  на  добре.  Ще  пам"ятаю,  як  з  ініціативи  профспілки  було  дано  завдання  класним  керівникам  щосубути  ставити  учням  оцінку  з  поведінки...Я  відмовилась  від  цієї  затії,  бо  ж  уже  знала,  від  дітей,  що  багато  батьків  учнів  мого  класу,  карали  своїх  дітей  биттям.  За  це,  звісно,  я  дістала  догану  від  профспілки  і  дирекції  школи...Так  якось  непомітно  закінчився  той  важкий  і  для  мене,  і  для  учнів  навчальний  рік.  Тепер  належало  виконать  ремонт  класу.  Це  було  для  мене  найважче,  бо  ж  на  ремонтника  я  не  навчалась.  І  от  за  пропозицією  батьків,  зібрати  гроші  і  найняти  робітників,  для  цього  ремонту,  так  і  було  зроблено.  Це  була  найприкріша  помилка  у  моїй  роботі.  Бо  ремонт  вони  зробили  такий,  що  довелося  мені  вже  з  самими  учнями  все  переробляти...  
   Продовження    буде.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=904000
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 07.02.2021
автор: геометрія