Глибини християнства


І  вершина  мети,  і  засіб  —  любов  Божественна.
«Святі  споглядають  не  лише  заради  божественної  любові  (це  —  мета!),  але  і  нею  —  як  засобом.

Споглядання  передбачає  не  лише  добродійність  любові  і  звище  даровані  нам  дари  Розуму  і  Мудрості,  які  без  любові  в  душі  не  існують».  (  Жак  Марітен,  «Метафізика  і  містика»,  ж.  «Путь»,  1925  р.).
«Справа  —  ...  в  любові  піднестись  над  всім  тварним,  щоб  під  божественною  дією,  відрікшись  від  себе  і  всього  в  світі,  піднестись  любов’ю...  до  найвищого  зверхприроднього  пізнання...  і  там  преобразитись  в  Богові.  ...«Я  двері,  —  сказав  Він  (Христос),  —  хто  мною  ввійде...  пашу  знайде»...  «...душа  насичується  Богом  своїм».  (Там  само).

«Молодий!  (  Це  ти  молодий?  Молодий  я  —  ламав  на  матеріал  все  до  коліна…).  Якщо  не  подолаєш  Огнем  Всепоїдаючим  в  собі  адамову  людину  і  людину  в  загальному  і  не  внесеш  бадьорість  в  реальному  —  допомогою  (не  створиш  нову  людину  і  світ),  не  назвуть  тебе  убивцею  чи  руйначем,  як  було  з  Моцартом,  то  ти  не  подолаєш  навіть  недоліки  самого  жанру!  
Не  вирвавшись  —  проб’єш  закультуреність??  Ти  «покійний»  в  перехідний  період…
Інформзомбі  захлюпне  тебе,  як  вода-ментал  —  святу  душу  Давида!  
Т.з.  «попсою»  зараз  відбувається  похорон  мільйонів  талантів  у  містах  всього  світу…  Це  знаєте??»  (І.Ш.  про  молодих).
 
Істинне  християнство  —  парадоксальним  є,  сице  геніальним  від  початку  —  з’єднує  протилежності  в  Христі  Ісусі  і  в  кожнім  носії  Його...  

Ось  тому  Христова  Церква  —  вперед  і  назад  —  є  на  всі  віки  спасіння  світу...  та  нині  несмілива  в  цім!

Людині  потрібно  умудритись!  Іншого  —  нема.  Що  в  о.  Софронія  «Силуан»,  в  творах  св.  Силуана,  Великого  Серафима  Саровського,  що  в  Паскаля,  —  те  і  в  творців  художніх  й  водночас  високої  культури  розуму:  умудритись!..  Душа  не  знає  безодень  серця  духовного...  Людина  не  знає  свого  глибинного  серця,  лиш  —  Бог.  «Пізнай  себе».  —  Пізнаєш  і  Бога  й  все.

Вам  ці  три  слова  —  не  сигнал?  «Людині  потрібно  умудритись».  
Не  спите?  Як  хтось  непідйомні  речі  духа  і  думки  поруч  вергає  та  й  піднімає  —  справжнім  же  легше  дихати  стає...  хтось  от  піднімає  плиту,  що  тиснула  на  всіх  й  все...  і  розуміють:  наскільки  це  вагомим  є!..
 

Геніальним  —  досить  півслова...  й  чують  надприродно:  «це  —  т  е».  
Хтось  —  нарешті  прорвавсь...  Впізнають  зразу  ж.
Високі  дерева  бачать  одне  другого  і  кивають  привітно.
Захмарний  збагачує  тільки  захмарного,  зготовленого  Христом...
«Тільки  в  глибині  нашого  Я,  в  глибині  серця,  стає  можливим  дійсне  реальне  доторкання  до  Божества,  справжній  досвід,  без  якого  нема  релігії  і  етики».
«Євангеліє  без  зупину  стверджує,  що  серце  є  орган  для  сприйняття  Божественного  Слова  і  дару  Святого  Духа  (звернем  увагу!),  в  нього  проливається  божественна  любов.  І  це  торкання  з  Божеством  можливе  тому,  що  в  серці  людини  є  така  ж  таємнича  глибина,  як  і  в  серці  Божества.  Тут  розкривається  весь  смисл  виразу  «образ  і  подоба  Божа»...  тут  одна  глибина  відображує  іншу...  Потрібно  бути  самому  глибоким,  щоб  почути  таємничу  глибину».  (Б.П.  Вишеслав-цев.  «Значення  серця  в  релігії»,  ж.  «Путь»,  1925  р.)

Вам  відомо  із  глибини  серця,  що  я  подавав  дійсне  знання  з  живого  досвіду:

1  —  як  «для  чистого  все  чисте»  —  «для  геніального  все  геніальне»:  і  Бог,  і  —  те,  що  просвічує  в  творінні,  за  подобою:  подібне  тягнеться  до  подібного...
2  —  «людина  створена  для  щастя,  як  птах  для  польоту».

Коли  ж  я  мовлю,  що  це  просто  є  —  геніальність  і  вічне  щастя  з  Христом  і  Богоматір’ю  —  то  ніхто,  крім  вірних  читачів,  навіть  не  допускає  цього.  І  тим  себе  провалюють  в  провінційність  (бо  не  провінційність  —  чим  ближче  до  Христа-Центру  ума  і  любові...).  

Там  не  так  важко  творити,  як  нелегко  туди    втрапити:  не  дасть  Бог  —  то  неможливо...
В  серце  дається  мудрість  від  Премудрості  —  світлом  розуму  Христа:  інтуїція,  просвіти  осяянь,  здогадки,  усвідомлення,  правильність  вирішень,  врешті  со-вість  і  надпровідність  —  і  повернення  удач!
Тобто  натхнення,  захват,  любов,  воля  і  звільнення  від  тя-жкого  земного,  ведення  благодаттю:  вічне  щастя!  яке  не  меркне!

Маєте  вибір:  або  зовсім  забути  про  вічне  щастя  (до  цього  зло  світове  схиляє,  та  не  згоджується  серце  живе...),  або  рішучо  прийняти  Христа  й  зробити  церковною  свідо-мість  і  волю!  —  прийняти  всі  (!!)  церковні  таїнства.

Рішучість  —  на  першому  місці  поставлена  досвідченими...    також  мною!
Дайте  спокій  скоробагатькам;  ще  позавчора  не  було  так  чітко  це:  Він  їх  регулюватиме.

Що  раніше,  те  і  сьогодні:  хід  через  протилежності  і  далі  переплавлюванням  духом  «до  зірок»:  стяжання  благодаті  Духа  Святого  й  набуття  премудрості  Божої  і  розуму  небесного,  Христового.
Як?  Постом  і  молитвою.  Таїнствами.  Творчістю.  Пам’яттю-любов’ю  Христа  постійною.  

Різниця  з  іншими  релігіями  найсуттєвіша  —  Христос  у  воскресіння  спасе  і  тіло!  Буде  воно  новоякісним,  у  Христовім  тілі  вічнім.
Нема  молитви  —  серйозний  не  говоритиме  далі  з  незнайкою.  А  поет  Давид  —  з  жодним.

Без  постів  і  молитви?  Церква  —  це  найперше  молитва,  живе  мистецтво  всіх  мистецтв.
Ви  здогадались:  Премудрість  і  Любов  —  два  крила,  ними  в  нас  проявляється  Бог.
Найвирішальнішими  є:  вклоніння,  покаяння,  щире  благоговіння  і  наполеглива  пам’ять-любов  у  молитвах  глибинним  серцем.  
Дух  Святий  прийде,  все  нагадає  і  всьому  навчить...
Амінь  і  амінь.

16.08.2011

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=882343
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 10.07.2020
автор: Шевчук Ігор Степанович