ШКІЛЬНІ ТА ІНСТИТУТСЬКІ ПРИГОДИ… (проза)

 Якось  до  мене  прийшла  внучка  моїх  знайомих,  щоб  я  їй  допомогла  розібратися  з  її  проблемами  з  математики.  Я  насамперед  розпитала  її,  як  здійснюється  оте  дистанційне  навчання...Вона  повідомила,  що  буває  дуже  нудно  і  не  все  зрозуміло.  Мені  було  цікаво  споглядати,  як  вона  під  моїм  керівництвом  і  допомогою,  зуміла    виконати  правильно  всі  завдання  з  геометрії,  а  от  з  алгеброю  було  сутужніше,  та  все  ж  і  тут  ми  дали  всьому  раду.  Саша  відразу  ж  послала  відповіді  на  задані  завдання  учительці  і  тут  же  дізналася  оцінки,  точніше  бали,  вони  виявилися    відмінними  10,  11  і  12.  Та  коли  я  заглянула  в  зошит,  де  дівчинка  працювала  самостійно,  виявилося  багато  недоробок,  щоправда  лише  з  алгебри,  з  геометрією  було  все  гаразд.  Виявилось,  що  геометрія  їй  зрозуміла  і  вона  її  виконує  залюбки.  До  речі  сказати,що  і  моїм  улюбленим  предметом  була  саме  геометрія.    А  от  алгебру  дівчинка    сприймала  важче,    заважало  ще  й  те,  що  не  вистачає  живого  слова  вчителя.  Попрацювавши  ще  деякий  час,  Саша  задоволена  пішла  додому,  а  я  поринула  у  спогади.  Згадалися  і  шкільні  і  інститутські  пригоди.  Ось  деякі    з  них  я  й  хочу  повідати  
 у  своїх  розповідях.    Спочатку  у  шкільних.                                                                                                                    
             Коли  я  навчалася  у  9  класі,  обидва  9-ті  класи  перемістили  на
північну  сторону  школи,  там  був  другий  вхід,  зовсім  не  пов"язаний  з
головним,  або  як  його  у  нас  називали  парадним.  Навчалися  там  лише  4
класи:  два  другі  і  9-Б  -  на  першому  поверсі,  та  наш  9-А,  кабінет
директора,  та  бібліотека  -  на  другому  поверсі.  Те  що  напроти  нашого
класу  був  кабінет  директора  не  дуже  нас  напрягало,  бо  ж  директор  там
бував  дуже  рідко,  бо  ж  більше  часу  був  там,  де  розміщена  учительська,
навчальні  кабінети,  і  велика  кількість  класів,  а  от  те,  що  поруч  була
бібліотека  нас  дуже  задовольняло,  бо  ж  ми  перші  могли  взяти  потрібну
нам  книгу,як  для  шкільного,так  і  для  позакласного  читання,  так  і
для  особистого  уподобання.  А  ще  нам  подобалося  спостерігати  за  рухом  на  вулиці,  ми  завжди  бачили  коли  хто  з  учителів  йшов  до  школи,  або  навпаки  додому.  Особливо  цікаво  було  дивитися  на  рух  вчителів,  подружніх  пар,  а  також  за  вчителями,  які  виходили  покурити,  поговорити,  позалицятися...                                  Навчалася  я  добре,  особливі  успіхи  мала  з  математики.  Якось  трапилася  така  пригода:  до  нашого  9-А
на  великій  перерві  прийшло  декілька  десятикласників,  і  з  єхидством
запитали:  "  А  де  то  тут  у  вас  є  Валентина  Басараб?"  Хоча  вони  ж  то  мене
усі  знали...  Мої  однокласники  відреагували  миттєво:  "А  що  вам  від  неї
треба?"  "Та  нас  уже  задовбав  Микола  Гаврилович,  як  тільки  не  зуміємо
розв"язати  якусь  задачу,  він  нам  і  каже,  щоб  ми  пішли  у  9-А  клас  і  там
Валентина  розв"яже  будь-яку  задачу?".  Мої  однокласники  тоді  вже  до
мене:"А  ну,  Валю,  утри  їм  носи,  візьми  тай  розв"яжи!"  І  хоча  тоді
стереометрію  ми  в  9  класі  тільки  почали  вивчати,  до  цього  вивчали
планіметрію,  я  взялася  за  цю  роботу.  Запитала  їх  лише  формули
обчислення  площ  поверхонь  і  об"ємів  призм  і  пірамід.  І  тут  же  в  центрі
усіх  присутніх  в  класі,  розв"язала  їм  ту  їхню  задачу.  Ті  з  подивом
взяли  мій  розв"язок,  та  й  пішли...Таким  чином  я  завоювала  авторитет  не
лише  для  себе,  а  й  нашого  9-А  класу.    Крім  мене  в  цьому  ж  класі  навчалася  донька  директора  школи,  який  до  того  ж  був  учителем  математики,  вона  була  відмінниця,  а    я  хоча  теж  навчалася  добре,  та  четвірки    в  мене  усе  ж  були...
   Коли  я    навчалася  в  інституті,  то  заліки  я  складала  лише  на  першій
екзаменаційній  сесії,  а  потім  мені  їх  ставили  автоматично,  бо  ж
викладачі    проводили  з  нами  і  практичні  заняття,  на  яких  викликали  нас
до  дошки,  як  у  школі,  і  ми  розв"язували    під  їх  контролем,  тому  вони  й
знали  ,  хто  на  що  здатний...  Моїм  друзям  це  не  подобалося,  бо  ж,  коли  ми  всі  сиділи  поруч,  то  можна  одне  одному  щось  підказати,  а  то  й  розв"язок  зробити.                                        В  інституті  в  більшості  випадків  лекції
читав  один  викладач,  а  практичні  -  інший.  А  от  з  вищої  алгебри  і
лекції,  і  практичні  вела  одна  й  та  ж  викладачка  Надія  Константинівна
Малая...  Якось,  я  вже  не  пам"ятаю  з  якої  причини,  я  була  відсутня  на
лекціях  з  теми:  Розв"язування  систем  трьох  і  більше  рівнянь  з  трьома  і
більше  невідомими  за  допомогою  визначників...А  на  практичному
занятті  я  була.  Надія  Константинівна,  попросила  нагадати  формули,  які
треба  використати,  написавши  їх  на  дошці,  а  потім  формули  стерла  а  написала  систему
рівнянь  і  запропонувала  комусь  вийти  до  дошки,  та  й  розв"язати...Але
чомусь  ніхто  не  наважився  це  зробити.  Тому  я  зголосилася  попробувати.
На  її  зуваження  про  те,  що  я  ж  не  була  на  лекції,  я  пояснила,  що  вона
ж  нам  нагадала  формули  і  я  все  зрозуміла.  Коли  я  вийшла  до  дошки  і
приступила  до  роботи,  викладачка,  стоячи  поруч  мене,  з  подивом
спостерігала  за  моєю  роботою,  а  коли  я  закінчила,  не  втрималась  і
сказала:  "Вперше  бачу,  щоб  студентка,  не  бувши  присутньою  на  лекції,
зуміла  розв"зати  складне  завдання!"  Та  бували  звісно  і  невдачі,  пам"ятаю,як  двічі  за  час  навчання    в  педуніверситеті,  я  отримувала  "неуд",  тобто  незадовільно.  Та  про  це  буде  моя  слідуюча  розповідь...

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=874317
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 02.05.2020
автор: геометрія