Двійко чайок на схід сонця

Дивовижний  ранок.  В  усьому  -  ранок  як  ранок,  а  -  дивовижний.  Ситуативно,  за  обставинами  -  він  надзвичайний:  вірус,  карантин,  а  ще  рожеві  смерки  мають  сіруватий  відтінок  і  гіркуватий  присмак;  як  будівництво  обгортаються  зеленою  півропозорою  рядниною,  так  місто  нині  огорнуте  смердючою  рядниною  диму.  Цей  саван  як  ніколи  символічний  -  і  як  ніколи  він  суперечить  тому,  що  символізує:  життя  знову  впритул  наблизилося  до  чергової  перемоги,  а  смерть  -  до  чергової  поразки.

Щоправда,  загострені  надзвичайністю  обставин  органи  свідомості  вже  втомилися  через  надмірність  і  надзвичайності,  і  обставин.  Сентиментальність  відмовила  першою  -  емоції  то  є  бігуни  на  коротку  відстань,  а  дистанція,  здається,  марафонська;  втрачають  інтенсивність  почуття  -  адже  їх  треба  розтягнути  вже  не  до  3-го,  а  до  24-го,  а  там  -  хтозна  допоки;  думки  -  оцим  тепер  якнайкраще,  адже  штурханців  ані  від  емоцій,  ані  від  почуттів  не  отримують,  течуть,  як  річка  в  отакий  посушливий  рік,  як  нині  випав,  не  широко,  зате  послідовно.

Це  вони  стверджують,  що  ранок  -  дивовижний.  Там,  де  сходить  тепер  сонце  і  вже  ось-ось  має  видертися  понад  київські  дахи,  там  тепер  ясна  прозора  синява  та  гладінь.  Вітер  -  анічичирк;  місто  -  вмерло  чи  спить;  а  той  майстер,  що  вночі  випробував  пензлі  на  небесному  тлі,  десь  пішов,  а  відбитки  пензлів  лишилися  -  нерухомі,  легкі,  біляві,  вони  щомиті  набувають  кольору,  аж  допоки  сонячне  проміння  не  змушує  їх  жевріти  щирим  золотом.  І  між  золотим,  білим  і  блакитним,  так  високо,  що  аж  у  шиї  хруснуло,  а  на  очі  навернулася  сльоза  -  птахи.

Видовжені  тулуби,  широкі,  двома  потужними  дугами  вигнути  крила  працюють  швидко  -  і  птахи  швидко  розтинають  київське  небо  там,  де  колись  його  розтинали  літаки  або  й  трохи  вище.  Ця  стеля  недоступна  іншим  міським  пернатим,  цей  коридор  відомий  лише  їм  -  двійко  чайок  стрімко  промайнуло  ранковим  небом,  підсвічені  золотим  і  червоним  ізнизу  -  овва,  а  чи  випадало  мені  бачити  сонце  отак  -  ізнизу?

Я  проводжав  їх  поглядом  -  а  вони  вже  майже  зникли  і  ось  зникли  зовсім.  Але  думки  мої  полинули  слідом  і  разом  із  ними.  Тому  що  чайка  в  спорожнілому  небі  нагадує  про  давно  незгадуване,  проте  незабуте  та  незабутнє,  про  рядочки,  які  від  першого  прочитання/послуховування  закарбувалися  в  мою  кепську  пам'ять,  яка  зазвичай  опирається  робити  свою  справу.

Перші  рядки  -  про  безнадію,  другі  -  навпаки.

Мы  с  тобою  городские  чайки,
Мы  давно  забыли  запах  моря,
Мы  всю  жизнь  летаем  над  помойкой
И  кричим  "мы  чайки,  чайки!"

Я  намалюю  той  день,
Де  літаю  і  той  день,
Де  співаю  я.
Той  день!  Той  день!
І  побачу  чайку  я  в  польоті,
Я  в  небі,  не  в  болоті,
Я  в  той  день,  в  той  день.

Як  би  не  суперечили  вони  одне  одному,  а  без  них  моя  чайка  не  летить.  Це  два  її  крила  -  надія  та  розпач,  впевненість  і  сумнів,  тривога  та  радість,  любов  і  смерть.  Сама  їхня  суперечливість,  доточеність  до  одного  мене  продукує  таку  нестерпну  напругу,  що  хоч  розірвися  -  або  лети.  І  моя  чайка  летить  -  на  невирішуваних,  непримиренних  протиріччях.  І  вона  летітиме  та  літатиме,  доки  не  втратить  котресь  із  крил.

Ще  ніколи  я  не  відчував  і  не  думав  у  такий  унісон.  Почуття  та  думка  працювали,  як  оті  два  крила  -  і  це  був  політ.

Сподіваюсь,  отак  літати  -  як  плавати  або  їздити  вєліком:  варто  один  раз  навчитися,  і  вже  не  забудеш,  як  то  робити.  Такі  дивовижні  речі  не  забуваються.

...а  все  ж  таки  добре  було  би  -  бодай  іноді  -  бачити  двійко  чайок  на  схід  сонця.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=872488
Рубрика: Лірика
дата надходження 18.04.2020
автор: Максим Тарасівський