Не давайте волі негативним емоціям…

Щоб  критика  була  конструктивною,  підвищувала  ваш  авторитет,  щоб  до  вас  прислухалися  і  радилися  з  вами,  користуйтеся  правилами.
1.  Не  критикуйте,  а  давайте  зворотний  зв'язок
Починайте  оцінку  з  позитивних  зауважень,  з  того,  що  вам  дійсно  сподобалося.  Будьте  щирі.  Після  прокоментуйте,  що  ви  б  зробили  по-іншому.
2.  Не  давайте  волі  негативним  емоціям
Приступайте  до  критики  тільки  в  спокійному  стані.  В  іншому  випадку  є  ризик  перейти  на  особистості,  а  це  веде  до  образ  і  конфліктів.
3.  Намагайтеся  бути  доброзичливими
Посміхайтеся,  говорите  спокійним  рівним  голосом,  в  цьому  випадку  співрозмовник  швидше  прислухається  до  ваших  слів.
4.  Уникайте  звинувачувального  тону
Замініть  фразу  «Ви  зробили  неправильно»  словами  «Я  думаю,  треба  було  зробити  по-іншому».
5.  Не  порівнюйте  з  іншими,  а  рекомендуйте  корисний  досвід
Припустимо,  ви  говорите:  «У  вас  не  вийшло,  а  ось  Іван  Іванович  впорався  із  завданням!»  Таке  порівняння,  по-перше,  нічого  не  дає  співрозмовникові,  а  по-друге,  підриває  його  віру  в  себе.  Конструктивніше  побудувати  бесіду  так:  «Іван  Іванович  займався  схожим  проектом.  У  своєму  блозі  він  описував  досвід  і  помилки,  допущені  ним  у  процесі  роботи.  Може,  вам  варто  почитати  його  блог?  Напевно  там  виявиться  багато  корисного  ».
6.  Оцінюйте  дію,  а  не  людини
Відчуйте  різницю  між  фразами  «У  вашому  звіті  є  некоректні  дані»  і  «Ви  так  неуважні,  що  наробили  купу  помилок  в  звіті».
7.  Не  знецінюйте  чужі  зусилля
Спробуйте  встати  на  місце  співрозмовника,  уявити  собі,  скільки  сил  і  енергії  він  вклав  в  те,  що  ви  зараз  оцінюєте.  Це  допоможе  стати  добрішими  до  нього.
8.  Структуруйте  оцінку
Сумбур  і  великий  обсяг  інформації  не  допоможуть  донести  свою  думку.  Говоріть  чітко  і  по  справі.  Це  додасть  авторитету  оцінці,  і  співрозмовник  до  неї  прислухається.
9.  Не  нашкодьте
Трапляється,  що  ми  несвідомо  прагнемо  розчарувати  іншого.  Наприклад,  ви  бачите,  що  колега,  друг  або  знайомий  щось  зробив  блискуче.  Він  сам  в  цьому  впевнений  і  чекає,  що  ви  його  похваліть.  Замість  цього  ви  говорите:  «У  цілому,  непогано».  Такою  оцінкою  ви  як  мінімум  зіпсуєте  співрозмовнику  піднесений  настрій,  як  максимум  підірвете  віру  в  себе.
Причина  такої  поведінки  -  заздрість.  Спробуйте  вчинити  інакше:  по-перше,  будьте  вище  заздрості,  захопитися  роботою.  По-друге,  нехай  заздрість  мотивує  вас  на  нові  досягнення  і  самовдосконалення.
10.  Підбадьорити  того,  кого  критикуєте
Важливо  закінчувати  критику  на  доброму  слові,  щоб  не  відбити  у  співрозмовника  бажання  радитися  з  вами  або  що-небудь  робити.
Конструктивна  критика  зближує  і  стає  джерелом  особистісного  зростання  як  для  того,  хто  висловлюється,  так  і  для  того,  кого  критикують.  Діалог  -  джерело  нового  досвіду,  знань  і  спосіб  знайти  спільні  інтереси.  Критикуючи  зі  здоровим  глуздом  і  добрими  намірами,  ви  створюєте  міцну  базу  для  партнерських  відносин.  Катерина  Счасная  -  психолог,  автор  і  ведуча  програм  по  самодостатності.  28.08.18  12.40

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=816705
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 08.12.2018
автор: Тома