Косатка Баскервілів

[b]МАЛЕСЕНЬКА  ПЕРЕДМОВА-ЗАПРОШЕННЯ[/b]

Шановне  панство,  друзі,  брати  й  сестри!  Центр  літературної  освіти  (https://www.facebook.com/litosvita/)  проголосив  цікаву  ініціативу:

"...марафон  [b]#90днівПишиСильно[/b].  Влітку  ми  щотижня  даємо  вам  завдання  з  [i]creative  writing[/i].  Якщо  ви  їх  будете  виконувати  -  то  через  90  днів  у  вас  буде  щонайменше  одне  класне  оповідання.  Щотижня  -  нове  завдання.  Не  пропускаємо.  Пишемо.  Наприкінці  марафону  ми  пропонуємо  опублікувати  ваші  оповідання  з  хештегом  #90днівПишиСильно.  А  на  Форумі  видавців  у  Львові  (14-17  вересня)  ми  підведемо  підсумки  і  нагородимо  найбільш  активних  учасників  марафону..."

Детальніше  читайте  на  сторінці  Літосвіти  на  Фейсбуці,  публікація  від  7  червня  2017  року.  І  собака  там  на  світлині,  до  речі,  такий  симпатичний.  Чому  до  речі  -  про  те  нижче.  

#90днівПишиСильно

[b]КОСАТКА  БАСКЕРВІЛІВ[/b]

…Бабай?  Ні,  бабаєм  мене  не  лякали.  З  усього  зловісного  пантеону  дитячої  міфології  згадувалася  лише  якась  баба  Невмивака,  однак  не  пам’ятаю,  щоб  я  її  боявся.  Тю,  я  й  сам,  траплялося,  влітку  на  селі  не  вмивав  мармизу  день-два.  Ну,  нехай,  три-чотири  –  хіба  страшно?  Отже,  мене  малого  нічим  не  лякали,  тому  доводилося  якось  самому.  Еге  ж,  є  така  клепка  в  голові  або  деінде:    неодмінно  треба  мати  дещо,  чого  боїшся  до  судом,  і  що  менш  ймовірне  те  «дещо»,  тим  ліпше.  Тому  що  такий  неймовірний,  але  справжнісінький,  щирий  жах,  від  якого  буває  спекотно,  ніби  кропивою  попікся,  а  тоді  миттю  холодно  аж  до  липкого  поту,  це  насправді  дуже  круто.  А  дорослі,  справжні  жахіття,  цілком  ймовірні  та  реальні,  -  ні,  нецікаві  вони  якісь,  неприкольні.  Боятися  справжнього  –  не  круто,  нє.

Я  часто-густо  про  село  торочу,  а  сам  же  міський,  на  селі  тільки  влітку  бував.  Мабуть,  тому  страхи  мої  походження  мали  також  міське,  осучаснене,  а  не  фольклорне  чи  там  міфологічне.  Та  головне  –  батьки  мене  не  лякали;  хіба  ж  можна  так  зневажати  потреби  дитини!  Отже,  за  батьків  довелося  попрацювати  кіноіндустрії,  щоправда,  радянське  та  американське  кіно  запропонувало  мені  лише  персонажів;  все  решту  я  зробив  сам.

Про  Ґолмса  та  собаку  Баскервілів  я,  звісно,  знав,  скільки  себе  пам’ятаю:  читав  і  чув.  Однак  до  шести  моїх  років  те  собачисько  лишалося  такою  собі  блідою  плямкою  на  подвигах  британця:  ну,  пес,  та  й  годі.  Та  1981  року,  влітку  –  зверніть  увагу,  це  важливо!  –  трапилася  телепрем’єра  «Пригод  Ш.  Ґолмса  та  д-ра  Ватсона»,  в  якій  дебютував  той  собака.  Ну,  знаєте,  які  спец-ефекти  тоді  були,  так  собі,  для  годиться;  однак  ота  здорова  підмальована  і  відретушована  потвора,  що  рухалася  дискретно,  ніби  затиналася,  як  ніщо  справжнє  не  рухається,  вразила  просто  надзвичайно.  З  екрану  вона  забігла  просто  в  мою  свідомість,  а  тоді  напрямки  в  підсвідомість,  де  й  оселилася  чи  не  навічно,  час  від  часу  видаючи  в  мою  уяву  своє  фірмове  виття,  що  обривалося  низьким  риком.

Пам’ятаєте,  влітку  це  було.  Липень  –  у  моєму  рідному  Херсоні  місяць  розпечений,  розпашілий,  задушливий.  А  тут  –  собака;  де  ж  малому  ховатися,  як  не  під  ковдрою?  І  жах,  від  якого  я  й  без  того  тлів,  набував  відчайдушної  нестерпності,  тому  що  херсонського  липня  під  ковдру  тебе  хіба  що  кат  запроторить.  Отак  воно  мене  катувало,  те  незграбне  створіння!  –  якби  час  від  часу  моє  страхіття  не  викликало  нападів  холоду  та  припливів  крижаного  поту,  я  під  тією  ковдрою  згорів  би,  і  причина  моєї  смерті  досі  лишалася  б  невідомою…  Однак  тим,  що  мене  рятувало  ,  насправді  користувався  собака:  так,  між  жахіттям-спекою  та  жахіттям-кригою,  знущання  могло  тривати  безкінечно  або  доки  я  не  засну.  І  я  заснув,  і  сон  мене  врятував!  -  чомусь  уві  сні  баскервільська  почвара    мене  не  турбувала.  Мабуть,  воліла  розтягнути  задоволення;    ще  довго  клятий  виродок  родини  кіно-псових  щовечора  заганяв  мене  під  ковдру  й  тримав  там,  катуючи  нападами  жаху-спеки  та  жаху-льоду…  Круто!

А  тоді  трапилася  нова  пригода.  В  радянський  прокат  вийшла  американська  стрічка  «Смерть  серед  айсбергів»,  в  оригіналі,  як  за  30  років  з’ясувалося,  «Орка.  Кит-вбивця».  Сюжет  її  простий:  під  час  полювання  на  косаток  гине  китове  дитинча;  мати-косатка  починає  мститися  та  вбиває  всіх  причетних  і,  здається,  ще  кількадесят  непричетних.  Винуватець  всього  того  гармидеру  сприймає  двобій  з  китом  гостро-особисто…  втім,  деталей  я  не  пригадаю  вже,  але  загалом  –  щось  на  кшталт  «Мобі  Діку»,  тільки  простіше,  жвавіше  та  набагато  кривавіше.  Та  мені  було  до  сюжету  байдуже  –  косатка,  ось  що  було  страшне!  Коли  гладка  чорно-біла  тварюка  визирала  з-під  води,  вилазила  крізь  лід,  таранила  судна  і  все  таке  інше  –  жах  мене  обіймав  цілком  і  тримав  до  ранку.  Не  ікла,  не  міць  і  потуга  тварини  –  гострий  розум,  просякнутий  невідступною  жагою  вбивства,  ось  що  лякало.  Там  був  такий  кадр-приспів:  косаткине  око.  Те  око  дивилося  просто  мені  в  душу,  все  про  мене  дізнавалося  та  обіцяло:  я  прийду  за  тобою  також.  Неодмінно.  Саме  тоді,  коли  вважатимеш,  що  минулося…  Куди  там  вогняному  сауроновому  оку!

А  от  далі  почалися  найстрашніше  випробування.  Потвора  родини  кіно-псових  об’єднала  зусилля  з  монстром  родини  кіно-дельфінових.  Це  траплялося  щоночі,  коли,  вибачайте,  виникала  природна  потреба  відвідати  туалет.  По-перше,  вилізти  з-під  ковдри  –  а  тут  на  мене  чатує  баскервільський  привид.  По-друге  –  йой,  як  нешвидко  наставало  те  друге!!!  –  відкрити  двері  туалету,  за  якими  –  жодних  сумніві  –  перебуває  косатка.  Не  питайте,  як  такий  габаритний  і  тоннажний  звір  міг  втиснутися  до  кімнатки  метр  на  метр;  неможливість,  ірраціональність,  неймовірність  –  ось  невід’ємні  риси  дитячих  страхів…

…Господи,  як  же  мені  бракує  їх  тепер,  як  сумую,  долаючи  дорослі  реальні  страхи.  Нє,  це  геть  не  круто,  це  скорботно…  І  було  б  мені  вкрай  нестерпно  жити,  якби  не  чаїлися  в  усіх  прісних  водоймах  країни  акули.  Ненажерливі,  величезні,  зголоднілі  хижаки,  налаштовані  виключно  на  мій  склад  крові,  на  моє  ДНК.  Неможливі,  ірраціональні,  неймовірні,  родом  з  батькових  моряцьких  оповідок,  з  фільмів  Кусто,  з  «Останнього  дюйму»  -  з  дитинства.

16  червня  2017  року

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=738007
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 16.06.2017
автор: Максим Тарасівський