Майстер-клас. Поздоровлення 1.

13.07.2014
ВСТУП
Шановне  товариство!
Робота,  яку  я  маю  честь  показати  вам,  була  оформлена  в  закінченому  вигляді  у  1999  році.  З  того  часу  вона  валялась  в  одній  із  моїх  тек  -  я  забув  про  неї  і  тільки  сьогодні,  шукаючи  загублений  малюнок,  наштовхнувся  на  неї.
В  Клубі  багато  поетів  достатньо  красиво  і  багатозначно  використовують  форму  віршування  у  вигляді  Поздоровлення.  Але  для  мене  ця  форма  спілкування  давно  набула  значно  ширшого  значення.  Більше  того:  у  свій  час  я  мав  навіть  певне  реноме  серед  шанувальників  моєї  здатності  робити  людям  несподівані  красиві  знаки  поваги  та  уваги.  Саме  по  цій  причині,  а  також  враховуючи  різноманітність  мого  досвіду,  я  взяв  на  себе  нахабство  назвати  свою  роботу  майстер-класом,  бо  чомусь  вірю,  що  моя  розповідь  когось  та  наштовхне  на  потребу  бути  оригінальним  не  тільки  у  віршуванні.
Маю  надію,  що,  як  мінімум,  я  повеселю  чесне  товариство  Клубу  та  його  гостей.

1.  ЗАГАЛЬНА    КОНЦЕПЦІЯ

Починаючи  з  1967  року  та  аж  до  кінця  20  століття  я  при  нагоді  для  своїх  емоційних  потреб  чи  на  замовлення,  часто  з  непоганою  оплатою  чи  безкоштовно,  виконував  різноманітне  оформлення  дарунків,  сувенірів  та  поздоровлень  на  різний  випадок  для  різних  людей.
Якщо  зробити  узагальнення  цього  мого  досвіду,  то  тоді  можна  вивести  певні  закономірності  цієї  моєї  творчої  діяльності.  Безумовно,  я  переконаний,  що  завжди  знайдеться  людина,  яка  розширить  палітру,  якою  користувався  я,  тому  ніяк  не  можу  сказати,  що  мій  досвід  є  якимсь  еталоном.  Його  слід  розглядати  як  своєрідне  включення  читача  до  творчих  пошуків  на  ниві  Радості.

Як  правило,  коли  наступає  момент  виразити  своє  відношення  до  близької  людини,  до  колеги  чи  до  людини,  яку  поважають,  то  зразу  виникає  питання:  "Що  та  як  подарувати?"  І  не  має  значення  які  саме  події  необхідно  відзначити  -  день  народження,  весілля,  успішний  захист  дисертації,  народження  дитини  чи  онука,  отримання  чергового  військового  звання,  ювілейна  виставка  митця,  професійна  міжнародна  зустріч,  фахові  навчання  на  рівні  держави  чи  на  рівні  міждержавному  тощо.  Але  питання  одне  і  те  саме:  "Що  та  як  подарувати?"
Майже  всі  перераховані  випадки  життя  були  мною  опрацьовані.
До  цього  слід  додати,  що  психологічно  кожна  людина  в  таких  випадках  очікує  чогось  незвичного,  бо  це  ж  стосується  її  особисто,  вона  в  цьому  є  центром,  на  який  "працюють"  всі  інші  люди.  А  це  означає,  що  для  такої  людини  є  фактично  образою  отримання  чогось  типового,  що  звично  зустрічається  де  завгодно.  Точно  так  є  образливим,  якщо,  наприклад,  на  фаховій  міжнародній  зустрічі  господарі  на  знак  пошани  до  гостей  дарують  усім  якийсь  однаковий  сувенір  -  хоча  би  всім  набридливу  Матрьошку.  Але  якщо  кожному  із  гостей  дістається  унікальна  Матрьошка,  то  тоді  цей  дарунок  набирає  виключного  значення.
Таких  міркувань/нюансів  можна  навести  дуже  багато.

Для  мене  виконання  таких  замовлень  завжди  розпадається  на  два  класи:
А.  Для  людей  та  обставин,  які  мені  гарно  чи  хоча  би  достатньо  знайомі;
Б.  Для  людей  та  обставин,  які  мені  зовсім  незнайомі.
Необхідно  відмітити,  що  я  ніколи  не  працював  так,  як  працюють  багато  художників,  коли  виконується  сувенір  на  аноніма.  Я  розглядаю  такі  сувеніри  лише  як  базовий  матеріал.  [b]Переконаний:  будь-який  дарунок  чи  поздоровлення,  чи  навіть  сувенір,  завжди  повинні  мати  суворий  адресат  -  конкретну  людину.[/b]

Поступово  у  мене  відпрацювалися  певні  критерії,  за  якими  я  виконую  такі  роботи.  Вони  незалежні  від  класу,  в  якому  я  працюю,  хоча  клас  А  завжди  обумовлює  мою  безкоштовну  роботу,  а  клас  Б  -  за  винагороду.
Ці  критерії  такі.
[b]1.  Унікальність[/b]
Людина,  якій  адресована  моя  робота,  повинна  абсолютно  бути  впевнена,  що  це  тільки  їй  вона  адресована  і  що  ніколи  та  нікому  вона  не  буде  зроблена  повторно.
[b]2.  Оригінальність[/b]
Ця  робота  повинна  бути  несподівана  для  людини  і  різко  посилити  закріплення  в  пам'яті  людини  та  інших  людей  подію,  до  якої  ця  робота  приурочена.
[b]3.  Інтимність[/b]
В  роботі  повинне  відображатися  щось  таке,  що  притаманне  для  цієї  людини  і  більше  ні  для  кого.
[b]4.  Гумор[/b]
Це  обов'язкова  вимога,  бо  саме  так  максимально  розкриваються  глибинні  нашарування  людяності  та  життядавчості  в  кожному  з  нас.
[b]5.  Сарказм  чи  навіть  кепкування[/b]
Кожний  з  нас  живе  в  оточенні  інших  людей,  має  свої  недоліки,  про  які  всі  пам'ятають  навіть  тоді,  коли  людина  робиться  Нобелівським  лауреатом,  то  слід  дати  можливість  по-доброму  посміятися  з  цього  іншим  людям.
[b]6.  Доброзичливість[/b]
При  будь-яких  умовах,  навіть  якщо  той,  кому  присвячена  робота,  є  людиною,  м'яко  кажучи,  не  дуже  гарною,  слід  звертатися  до  його  відчуття  гідності  та  гордовитості.
[b]7.  Простота  та  природність[/b]
Як  правило,  дорогими  є  не  дорогі  за  кошторисом  подарунки,  а  прості,  дешеві,  але  несподівані.  Тому  ніколи  не  слід  йти  по  шляху  великих  грошових  витрат.
[b]8.  Високий  професійний  рівень  рішення[/b]
Ніякої  недбалості!  Все  необхідно  робити  ретельно  та  професійно,  з  високою  якістю!
[b]9.  Творчий  пошук[/b]
Це  вже  критерій  для  мене:  я  ніколи  не  повторююсь,  хоча  використання  одних  і  тих  же  форм  навіть  потрібне,  та  тільки  не  штамп!
[b]10.  Власне  задоволення[/b]
Це  вже  моє,  егоїстичне:  я  повинен  отримати  радість  і  задоволення  від  виконання  цієї  роботи.

Далі  приводжу  приклади  того,  як  саме  ці  мої  критерії  були  використані  в  конкретних  випадках,  але  спочатку  -  декілька  слів  про  загальний  стан  моїх  робіт  в  галузі  "Поздоровний  дизайн"  (мій  термін).
Слід  сказати,  що  приблизно  третина  з  того,  що  я  робив,  не  мала  авторських  дублікатів,  бо  я  пізно  зрозумів,  що  це  є  цікавим  і  для  мене,  а  не  тільки  для  адресатів,  тому,  як  це  не  прикро,  але  деякі  цікаві  приклади  мого  мистецтва  у  галузі  "Поздоровний  дизайн"  розсіяні  по  адресатам.  Знаю,  що  дещо  при  необхідності  можна  у  них  взяти  для  дублювання,  але  з  кожним  роком  це  робиться  все  більше  і  більше  проблематичним,  бо  мої  адресати  активно  приєднуються  до  Більшості.
Всього  за  ці  роки  мною  було  зроблено  біля  сотні  робіт.  А  може  і  більше.  Зараз  дещо  з  них  в  моєму  архіві  мають  вигляд  ескізів,  які  хоча  і  можна  довести  до  товарного  вигляду,  але  це  мене  зовсім  не  цікавить.  Хоча  деякі  з  прикладів.  які  я  буду  приводити,  пройшли  саме  такий  шлях  реанімації.
Безумовно,  кожна  така  робота  має  певний  контекст.  Тому,  уявивши,  що  в  даному  випадку  адресатом  моєї  розповіді  буде  людина,  яка  не  знає  цього  контексту,  до  кожної  роботи  буде  даватися  пояснення.
***

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=511192
Рубрика: Лірика
дата надходження 13.07.2014
автор: Левчишин Віктор