Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Теоретик: Основи поетики. Алегорія. - ВІРШ


Теоретик: Основи поетики. Алегорія. - ВІРШ
UA | FR | RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека | Поети нашого Клубу | Спілкування | Літературні премії | Конкурси Клубу Поезії | Контакти | Оголошення |  ДО ВУС синоніми |  Основи поетики | 

 
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<
e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >



Зараз на сайті - 27

Пошук


Перевірка розміру




Основи поетики. Алегорія.

Алегорія (грецьк. allegoria, від alios — інший і agoreuo — говорю — інакомовлення) — спосіб двопланового художнього зображення, що грунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями з характерними ознаками приховуваного. Так, у поемі "Кавказ" Т.Шевченка незборимий царизмом Кавказ — Прометей, а сваволя можновладців над беззахисною людиною в однойменній байці Л.Глібова — Вовк та Ягня. У поезії І.Франка алегоричним образом борців за волю України є каменярі: Мов водопаду рев, мов битви гук кривавий, Так нашi молоти гримiли раз у раз; I п'ядь за п'ядею ми мiсця здобували; Хоч не одного там калiчили тi скали, Ми далi йшли, нiщо не спинювало нас. Алегоричні образи переважно є втіленням абстрактних понять, які завжди можна розкрити аналітично, вони найяскравіші у літературних байках і сатиричних творах. На А. грунтуються притчі, апологи, параболи, які здавна використовували у релігійних проповідях, полемічних творах, шкільній релігійній драмі. А. вживав Г. Сковорода у філософських трактатах. Двоплановість алегоричного зображення переважно із цензурних мотивів маскується під езоповою мовою, наприклад, фантазія-сатира на 2 дії В.Самійленка "У Гайхан-бея". У драматичній поемі Лесі Українки "Оргія" під виглядом турецької провінції, окупованої римлянами Греції, зображено поневолену Україну. А., на відміну від метафори, грунтується не на перенесенні зовнішніх ознак і властивостей на інший предмет чи явище, а на асоціативному переосмисленні самої сутності явищ і предметів у їх сукупності. Не варто змішувати А. із символом, бо він буває багатозначним, в той час як А. однозначно виражає суть явища чи предмета. Так само А. відрізняється від художнього моделювання чи уподібнення, в якому немає двоплановості зображення. Це стосується й міфу. Тому народні казки про тварин не мають алегоричного змісту, бо в них відсутня двоплановість зображення, персонажі мають характерні від природи риси (хитрість лисиці, хижацтво вовка, вайлуватість ведмедя). Вони тільки моделюють поведінку, взаємини людей (дружба, гостини, спільна праця тощо). Інше — літературні казки чи сучасні "химерно-міфологічні", "химерно-притчеві" твори: в них авторами свідомо закладена двоплановість зображення.

ID: 813216
Рубрика: Вірші, Громадянська лірика
дата надходження: 09.11.2018 16:33:51
© дата внесення змiн: 09.11.2018 16:35:56
автор: Теоретик

Мені подобається 4 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



Попередній твір    Наступний твір
 Перейти на сторінку автора
 Редагувати  Видалити    Роздрукувати


 

В Обране додали: Svitlana_Belyakova, Гість-Наум
Прочитаний усіма відвідувачами (46)
В тому числі авторами сайту (12) показати авторів
Середня оцінка поета: 5.00 Середня оцінка читача: 5.00
Додати коментар можна тільки після реєстрації
Зареєструватися може будь-який відвідувач сайта.




КОМЕНТАРІ

Гість-Наум, 09.11.2018 - 19:07
Немов на святі Бахуса, поети --
Вже мову втратили, лиш смайлики блищать.
Запас понять незмінні: гальби і букети....
Де музи знамениті, чом замріяно мовчать?

Та ми і язиком не вмієм терти:
Вже не слова, а смайлики самі.
Невже до вигуків, до міміки і жестів
Ми здеградуємо на радість ворогів....
 
Master-capt, 09.11.2018 - 18:32
12 give_rose friends
 

Нові твори