За екраном Чорного квадрата
Цілий світ живе на полотні:
Піраміди зводять акробати,
Набувають значення нулі,
Чорний ворон кряче над містами,
Чорні діри замість образі́в,
Чорні душі у чорнильних плямах…
Чорним страхом скутий чорний мир…
Порожнеча… криза у мистецтві…
А над нею привидом – король,
Що весь час, вдивляючись в люстерце,
Бачить панталони та камзол,
Хоч на ньому – ні рубця, ні нитки…
І сто років знічена юрба
Аплодує образам, що зникли…
Чорний гумор чи невдалий жарт?
Прочитал Ваше стихотворение и тут же вспомнил, что до Малевича "квадрат" выставлялся в разных исполнениях раз шесть. И только Малевич удостоился внимания. Вот, что значит, во время. Увы, удача потому и УДАЧА, что выпадает не каждому.
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
погоджуюся з Вами на всі 100%.
тут, мабуть, ідеально співпали кольори доби та мистецького витвору...
дякую, що завітали
За них, клятих!
А Ви знаєте, маю велику підозру, що сам Малевич не відав, що він створив. Скромна частина триптиха вийшла далеко за його межі.
Це навіть закономірність, така "авторська сліпота".
Та сама халепа була з Артуром Конан Дойлем, Яном Флемінгом...
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
"большое видится на расстоянии..." (С.Єсенін).
головне - потрапити в призначену тобі нішу.
Корінь квадратний з "Квадрата" Малевича дорівнює самому Малевичу)
Якось на сайті Стихи.ру один посередній, але дотепний автор виставив вірш "Точка". Власне, весь твір складався з однієї малюсінької крапочки. Як на мене, нічим не гірше від "Квадрата", чи нового вбрання короля.
Скоріш за все, Малевич мав нас за дурнів, і не помилився, раз ми до цього часу "клюємо" на його дешеву приманку
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
навряд чи ми дізнаємося про справжні причини цієї витівки.
дякую за дискусію
Черным по серому - страшно и странно,
Кисть, занесенная над...
Люди, уйдите с переднего плана,
Там начинается ад,
Черной дырой, уходящей за плоскость
Вглубь, настигая за ней
Всех, позабытых когда-то так просто,
Словно приснившихся мне,
Черным по жизни - нисколько не странно,
И повторялось не раз:
Не отойдете с переднего плана -
Кисть доберется до вас.
Ольга Зондберг
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
У мене теж десь подібні асоції виникили, типу, а що там, за квадратом, коїться (душі до речі там теж були - все решта не пересікалось)??? Таємницю звичайно знає тільки сам Малевич...
Взагалі здорово обіграли таємницю, мабуть вчені позаздрять
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
так, кожен бачить у тому щось своє...
дякую Вам за такий розкішний комплімент
Цікавий вірш.
У Малевича було два триптихи з чорними квадратами.
Перший триптих - чорний круг, чорний хрест і чорний квадрат.
Другий триптих - чорний квадрат, як знак економії, червоний квадрат, як сигнал революції і "біле на білому", як чиста дія.
Наприкінці минулого року вчені повідомили про сенсацію: вони розшифрували напис на чорному квадраті Малевича, там написано: «Битва негров в темной пещере» (нмд мова йде про чорний квадрат з другого триптиха - бо (на мій погляд) ідею другого триптиха Малевич поцупив у Альфонса Алле — французького письменника-гумориста і митця-абсурдиста, карикатуриста, що написав «Битву негрів в темній печері глибокої ночі» (яка являє собою чорний прямокутник), «Недокрівні дівчата, що йдуть до першого причастя у сніговій бурі» (білий прямокутник) і «Кардинали, котрі збирають помідори біля Червоного моря» (червоний))
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Криза у мистецтві...Яка веде до філософських потуг...
ptaha відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
але ж, погодьтеся, геніально вчинив Малевич: замалював квадрат, виставив без пояснень, а ми скільки десятиліть голову ламаємо, як над загадкою "Мони Лізи"
дякую Вам за коментар